• Zie je mij

De opdracht: Jongerenparticipatie met de vraag hoe ervaren jongeren de lockdown.

De vorm; Arts based research, toewerken naar een film.

  • Lavendel

De opdracht; Seksualiteit, grenzen en groepsdruk  perspectieven in kaart brengen. De dader is ook slachtoffer.

De vorm; Een voorstelling op basis van theorie, studiehandleiding met achteraf een live Q&A met acteurs en makers.

Een theatervoorstelling vanuit drie perspectieven over seksualiteit. Over verlangens, gezien willen worden, over daadkracht en verwerking van gedane zaken. Valentijn 17 jaar, Chris 14 jaar en Thomas 16 jaar zoeken de grenzen op. Een misvatting heeft grote gevolgen.

  • Verborgen Armoede

De opdracht; De studenten laten ervaren hoe complex en vaak verborgen armoede in de samenleving heerst.

De vorm; Een online film met online Q&A met acteurs en makers.

Een vijfluik van perspectieven over armoede, vertelt vanuit de perspectieven van vijf kinderen / jongeren in de leeftijd van 10 tot en met 19 jaar.

Eén plek: een kringloopwinkel, een kledingrek. Een ontmoeting, meerdere ontmoetingen. Vergelijkingen. Flashbacks. Welk verdriet brengt deze armoede met zich mee? Is armoede van toen anders dan die van nu? Wat betekent het om ieder dubbeltje om te moeten draaien? En ook: hoe ziet armoede in een stad eruit? Zorgt het voor stilstand of juist voor creativiteit? En heeft armoede alleen met geld te maken of speelt er veel meer? Eerst bodem raken om hulp te zoeken, is dat omdat ze het niet willen weten, niet kunnen weten of komt er zoiets als schaamte kijken? In de opgroeifase is vooral autonomie / onafhankelijk zijn een voorwaarde, maar wat als dit niet kan omdat stress, verantwoordelijkheden of schaamte dit belemmeren

  • Trainingsacteren door jongeren

De vraag; Oefenen met lastige gesprekken en pubers

De vorm; Trainingsacteurs werden gespeeld door acteurs van 12 t/m 19 jaar. Feedback en Q&A met de trainingsacteurs.